Expositive and interactive methodology in the development of theoretical classes. Demonstrative and interactive methodology in theoretical-practical typology classes. And finally, more active methodologies in practical and laboratory classes for the development of experimental skills. Problem-based learning methodology and understanding education will be applied through educational planning based on meaningful learning scenarios (simulation) in laboratory practice classes. Use of the e-learning platform for guided study, discussion and reflection. For the evaluation will be used the peer feedback.
Nao
Exam: 100.0%
Frequency: 50.0%
Practical Test: 50.0%
Ferreira, Manuela; Pereira, Catarina; Rodrigues M. João; Paiva, Mariana; Arrojado, Vania, Figueiredo, M. Henriqueta (2020). Ganhos Em Saúde Familiar Sensíveis Ao Modelo Dinâmico De Avaliação/ Intervenção Familiar. Revista De Investigação E Inovação Em Saúde. 2020. Vol.3(2), 7-20. Disponível Em Https://Doi.org/10.37914/Riis.v3I2.84
Figueiredo, M. (2013). Modelo Dinâmico De Avaliação E Intervenção Familiar: Uma Abordagem Colaborativa Em Enfermagem De Família. Loures: Lusociência.
Sequeira, C. (2016). Comunicação Clínica E Relação De Ajuda. Lisboa: Lidel Edições Técnicas Ldª. Watzlawick, P., Beavin, J. &Amp; Jackson, D. D. (2002). Pragmática Da Comunicação Humana: Um Estudo Dos Padrões Patologias E Paradoxos De Interação. São Paulo: Cultrix.